کد خبر: 645231
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
وزير اطلاعات دولت دهم:
‌خاتمي در فتنه نقش داشته و نقش او كاملاً حساب‌شده بوده است. وي در فتنه نقش هدايت و رهبري داشت، اما بالاخره نظام ملاحظاتي داشت كه كاري را كه در قبال بقيه انجام داد، درباره او اجرا نكرد.

‌خاتمي در فتنه نقش داشته و نقش او كاملاً حساب‌شده بوده است. وي در فتنه نقش هدايت و رهبري داشت، اما بالاخره نظام ملاحظاتي داشت كه كاري را كه در قبال بقيه انجام داد، درباره او اجرا نكرد.

حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير سابق اطلاعات در گفت‌و‌گويي تفصيلي با فارس با اشاره به سرمايه‌گذاري كلان و عظيم دشمن بر روي اختلافات مذهبي به نقش پررنگ MI6در ساماندهي وهابيت عربستان پرداخت و گفت: عربستان شاكله وهابي دارد و وهابيت نيز مشخص است كه توسط چه سرويس اطلاعاتي به وجود آمده است، لذا در اين موقعيت مشخص است كه بايد در اختيار آنها قرار بگيرد.

وزير سابق اطلاعات با اشاره به نقش سرويس

CIAامريكا در ربودن مرزبانان ايراني تصريح كرد: در هر حركتي كه CIAو MI6پشت آن هستند و در تقسيم كاري كه آنها با همديگر دارند بايد توجه داشت كه در منطقه براي اين قبيل مباحث MI6در تقسيم كارشان نقش دارد، مثلاً آنها نقش هدايت، راهنمايي و كنترل را بر عهده دارند و نقش پشتيباني را نيز CIAانجام مي‌دهد و اين به دليل روحيه امريكايي‌ و قلدري است كه نمي‌تواند طراحي‌هاي نرم‌افزاري پيچيده را خيلي انجام دهد، اما انگليس تجربيات بزرگي دارد و در تمام كشورهاي اسلامي در طراحي گروه‌هاي منحرف ديني نقش داشته است و هر جا برويد از جمله عربستان مي‌بينيد كه اين گروه‌ها را به وجود آورده‌اند.

طراحي ما درباره دستگيري ريگي غير از اتفاقي بود كه رخ داد

وزير سابق اطلاعات با بيان اينكه طراحي ما در رابطه با دستگيري ريگي غير از اين اتفاقي بود كه افتاد، تصريح كرد: ما بالاخره از طريق منبعي كه ما در كنار او داشتيم متوجه شديم كه با امريكايي‌ها در قرقيزستان قرار ملاقات دارد، لذا قرار شد ريگي را ابتدا در دوبي دستگير كنيم.

وي ادامه داد: دوستان گفتند ما بايد كاري كنيم وقتي اين فرد به دوبي مي‌آيد در دوبي كار را تمام كرده و او را دستگير كنيم، اما همان شب دوستان به من اطلاع دادند پس از نشستن پرواز ريگي در دوبي او گفته كه من به شهر نمي‌روم، به اين ترتيب همه طراحي ما براي دستگيري او در دوبي به هم ريخت، چراكه ما فقط آنجا برنامه‌ريزي كرده بوديم.

وزير سابق اطلاعات افزود: مطرح شد كه اين هواپيما از كشور خودمان مي‌گذرد و مي‌توانيم اين هواپيما را به زمين بنشانيم. همان جا با آقاي جليلي و آقاي فيروزآبادي تماس گرفته شد و آقاي فيروزآبادي گفت كه من با مسئوليت خودم مي‌توانم اين كار را انجام دهم. مصلحي با بيان اينكه در دوران وزارتم مشايي نه اتاقي در وزارت داشت و نه مستقيم با من صحبت‌ مي‌كرد، افزود: آقاي احمدي‌نژاد با من مستقيم صحبت مي‌كرد، چراكه ايشان روحيه و ارتباطات مرا مي‌دانست.

جزئيات عزل مصلحي از زبان وزير سابق اطلاعات

وزير سابق اطلاعات يادآور شد: روز يك‌شنبه كه اين اتفاق (عزل) افتاد نزديك ظهر با من تماس گرفت و به من گفت بيا كاري دارم، من هم روز قبل از اين مسئولي را كه دوستي و رفاقتي با آقاي مشايي داشت، جابه‌جا كرده بودم، احمدي‌نژاد به من گفت اينطور نمي‌شود و ما هرچه گفتيم تو گوش نكردي و من تصميم خود را گرفتم. من هم گفتم كه «تصميمي كه گرفته‌‌ايد عمل كنيد»، او به من گفت «شما استعفا بده» كه من به او پاسخ دادم «من استعفا نخواهم داد اگر شما به اين نتيجه رسيده‌ايد كه من را عزل كنيد، مرا بركنار كنيد. چون اگر من استعفا دهم يعني خودم پذيرفته‌ام كه اشتباه كرده‌ام. » اين صحبت تمام شد و به دفتر اطلاع دادم كه چنين قضيه‌اي بين ما اتفاق افتاده است.

وي ادامه داد: بعد از ظهر همان روز جلسه دولت بود كه به آن جلسه رفتم. در جلسه دولت يكي از زرنگي‌هاي احمدي‌نژاد اين بود كه اگر مي‌خواست كاري كند مي‌گذاشت براي آخر جلسه كه كسي كاري نكند، لذا آخر جلسه اعلام كرد كه بنده از اين به بعد مشاور اطلاعاتي هستم، آخر جلسه وقتي خواستم بروم ديدم يك نفر از بيت كنار در رياست جمهوري ايستاده است و نامه‌اي را از طرف آقا آورده است.

مصلحي تأكيد كرد: اين بحث مطرح شده بود كه به احمدي‌نژاد گفته بودند نبايد اين كار را انجام دهد و مرا عزل كند و بعد هم به من پيغام داده شد كه به سر كار خود برگرديد و كار را تعطيل نكنيد و بعد آقا مرقومه‌اي را براي من فرستادند كه بايد در محل كار خود حضور داشته باشيد.

وزير سابق اطلاعات در پاسخ به اينكه آيا اين نامه پيش از فضا‌سازي رسانه‌اي به دست دولت رسيده بود، گفت: بله همان شب آمد. البته آنها زرنگي كردند و اين موضوع را در دولت مطرح كرده و اين قضيه رسانه‌اي شد و آن را براي بعد از جلسه نگذاشتند. دقيقاً جلسه دولت كه تمام شد آن نامه از بيت رهبري آمد كه اين كار نبايد انجام شود.

وي درباره شروط احمدي‌نژاد براي پايان خانه‌نشيني گفت: هر كس در ايام خانه‌نشيني با احمدي‌نژاد صحبت مي‌كرد او مانند يك نوار توضيح مي‌داد كه چه اتفاقاتي افتاده است، شكي نيست كه او نسبت به آقاي جليلي و بنده ان‌قلت داشت و درباره معاون اولي آن شخصي كه نام برديد و براي اينكه دست آن فرد باز شود، حساسيت نشان مي‌داد.

مصلحي درباره كنار گذاشته شدنش از تركيب شوراي پول و اعتبار گفت: آقاي احمدي‌نژاد مي‌خواست به نوعي حركت كند كه تشكيلات اطلاعاتي را آرام آرام كنار بگذارد.

بازديد رهبري از وزارت اطلاعات از افتخارات ما بود

مصلحي بازديد شش ساعته مقام معظم رهبري از وزارت اطلاعات را از افتخارات وزارت اطلاعات برشمرد و تصريح كرد: مقام معظم رهبري وقت سنگيني را اختصاص دادند و جالب اين بود كه از همه مجموعه‌هاي وزارت به صورت ريز و جزئي سؤالاتي را مطرح مي‌‌كردند و اطلاعات مي‌گرفتند و نكته ظريف هم در اين زمينه حساسيت رهبر معظم انقلاب روي كارهاي اطلاعاتي بود.

وزير سابق اطلاعات در ادامه اين گفت‌وگو با تأكيد بر اينكه هر شنودي با مجوز دستگاه قضايي صورت گرفته است، افزود: اگر جايي شنود صورت گرفته با مجوز دستگاه قضايي بوده و بدون اجازه دستگاه قضايي آن مجموعه‌اي كه بايد اين كار را انجام دهد نمي‌تواند و در اين مقولات نيز همينطور است. حتي اين يكي از حساسيت‌هايي بود كه مقام معظم رهبري چندين بار به من تذكر دادند كه مراقب اين مباحث باشيد.

پروسه امنيتي دولت دهم

وي در خصوص نقطه مشترك فتنه و انحراف و اهداف مشترك آنها اظهار داشت: زاويه همه مجموعه‌هاي مختلفي كه با نظام دچار زاويه هستند، به بحث ولايت فقيه باز مي‌گردد و دشمن با همه وجوه اين را متوجه شده است.

مصلحي درباره اينكه آيا مي‌توان گفت كه در خصوص احمدي‌نژاد يك پروسه امنيتي طي شد، تصريح كرد: من احساسم اين بود كه طراحي كردند.

اصلاح‌طلبان به خاطر حيثيت خود

فتنه را دعواي سياسي مي‌نامند

وزير سابق اطلاعات در ادامه به فتنه 88 و نقش رهبري و هدايت خاتمي در آن فتنه اشاره كرد و گفت: در بحث فتنه يك عده به صورت سنگين به دنبال اين هستند كه بگويند هيچ اتفاقي در كشور نيفتاده است و سال 88 يك دعواي جرياني و سياسي بوده است و آنها اين كار را به اين خاطر انجام مي‌دهند كه اين موضوع به حيثيت آنها باز مي‌گردد. مصلحي خاطرنشان كرد: آقاي خاتمي در فتنه نقش داشته و نقش او كاملاً حساب‌شده بوده است و در فتنه هدايت و رهبري داشته اما بالاخره نظام ملاحظاتي داشت كه كاري را كه در قبال بقيه انجام داد درباره او اجرا نكرد. وي با تأكيد بر اينكه نمي‌توان گفت وزارت اطلاعات در فتنه 88 اقدام پيشگيرانه انجام نداد، تصريح كرد: من احساسم اين نيست كه آنها اقدام پيشگيرانه انجام نداده‌اند، البته ورود بنده به وزارت اطلاعات، دو سه ماه بعد از انتخابات 88 بود اما به هرحال برخي مسئولان وزارت از اطلاعات موجود برداشت «اتفاق بزرگ» را نداشتند.

وزير سابق اطلاعات درباره اظهار نظر احمدي‌نژاد پيرامون خبرگزاري فارس مبني بر اينكه پيامك يك خبرگزاري باعث آشوب در زمينه طلا و ارز شد و اينكه آيا چنين امري ممكن است، گفت: اصلاً درست نيست. وي با بيان اينكه نمي‌شود با پيامك يك خبرگزاري اقتصاد يك كشور تحت تأثير قرار بگيرد، در خصوص ادعاي احمدي‌نژاد درباره كم‌كاري دستگاه‌هاي اطلاعاتي در اين زمينه تصريح كرد: من جهت اطلاع بايد بگويم كه در رابطه با بحث سكه و ارز بحث‌هاي اينچنيني مطرح شد و ما به او گفتيم كه در موقعيت‌هاي مختلف مكاتباتي درباره وضعيت سكه و ارز داشته‌ايم لذا وقتي احمدي‌نژاد گزارش‌هاي ما را ديد خيلي يكه خورد كه اين موارد به او گزارش شده از اين رو اين بحث‌ها بيشتر فضاسازي بود. وزير دولت دهم در ادامه درباره كانديداتوري پيرامون انتخابات خبرگان گفت: در اين وادي فعلاً اصلا بحث نمي‌كنم.

وي با بيان اينكه به دنبال كار تشكيلاتي و راه‌اندازي روزنامه و سايت نيست، در خصوص ديدار با احمدي‌نژاد در ولنجك اظهار داشت: ما بالاخره با احمدي‌نژاد رفيق بوديم و من قبل و بعد از عيد به او سر زدم و صريح هم با او صحبت مي‌كنم و به احمدي‌نژاد گفتم مريد و مريدبازي هم حدي دارد و اگر آقاي مشايي خدا هم هست او را در پستو بگذاريد اما او همان حرف هميشگي مشايي يعني من و من يعني مشايي را تحويلم داد. مصلحي درباره خبرسازي در زمان انتخابات مبني بر حمايتش از جليلي توضيح داد: اين ذهنيتي بود كه برخي دوستان براي خودشان درست كرده بودند كه فلاني جليلي را آورده اما هيچ كدام صحت نداشت.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
0
1
روزنامه شما از سیستم بنده هک می شود چرا کامنت های بنده را به نمایش نه گذاشتید تا کی این تندرویها امیدوارم به سر آید ترسوها
فریدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
2
0
ای بابا ما تازه داریم فتنه 88 رو کالبدشکافی میکنیم تا نقش آقایون رو پیدا کنیم ، اونا دارن برای مجلس و بعد هم ... تصمیم میگیرن .
فکر نمی کنید یکم که نه بلکه خیلی هم زود دیر شده .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
1
1
جناب آقای مصلحی و دوستان عزیز ؛ امروز همه ملت می دانند که کسی جز آقای دکتر محموداحمدی نژاد ف... نبوده است و معتقدند که :
گناه کرده خود را فکند برگردن دیگر
...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
1
زنده باد حاج حیدر مصلحی بهترین و شایسته ترین و کارامد ترین وزیر نظام اسلامی .
آزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
0
رسانه های بیگانه علنا ازش حمایت میکرد اونوقت بازم فتنه گر بودنش رو قبول نداری؟ البته قبولش خیلی سخته،کسی که زمانی رییس جمهور این مملکت بوده پادو خارجیا بشه،
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار